המילים האסורות בעולם הכתיבה האקדמית

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

המילים האסורות בעולם הכתיבה האקדמית: מהם המילים והביטויים האסורים לשימוש בטקסט האקדמי, ומהם התחליפים הראויים יותר? לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, כתיבה אקדמית, משלב גבוה | Tagged , , , , | Leave a comment

מילים דומות ומבלבלות בעברית – אֵפֶר, אֲפָר ועָפָר

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

מילים דומות בעברית – אֵפֶר, אֲפָר ועָפָר. משמעויותיהן ודוגמאות מטקסטים אקדמיים. לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, טקסט אקדמי, מילים ומשמעותן | Tagged , , , | 2 Comments

מילים דומות – אמצע ומחצית

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

מילים דומות בעברית – אמצע ומחצית. משמעויותיהן ודוגמאות מטקסטים אקדמיים. לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, כללי, מילים ומשמעותן | Tagged , , , | Leave a comment

עשרה או עשר מרואיינים? איך נכון לכתוב מספרים בעברית?

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

מתי ואיך כותבים את שם המספר בזכר ומתי בנקבה – כותבים ארבע או ארבעה? מתי ואיך כותבים את שם המספר בנפרד ובסמיכות – נכתוב ששת או שש? ומה באשר לשם הנמנה? נכתוב אותו ביחיד או ברבים – אחוז או אחוזים?
סטודנטים רבים טועים בכתיבת מספרים בעבודות האקדמיות.
בפוסט זה 12 כללים בסיסיים בכתיבת המספרים בעברית. לחץ להמשך קריאה

Posted in טיפים בלשון, טעויות לשון נפוצות, כללי | Tagged , , | Leave a comment

מילים לועזיות והחלופות העבריות שלהן בטקסטים אקדמיים

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

האקדמיה ללשון העברית מציעה מפעם לפעם חלופה עברית למונח לועזי, אבל לא לכל המונחים הלועזיים היא מציעה חלופות. בשיקולים שלה היא מביאה בחשבון: • האם המונח הלועזי מושרש בקרב הכותבים. • האם הגיית המונח נוחה לעברית. • האם נגררים אחריו … לחץ להמשך קריאה

Posted in חלופות עבריות, כללי, מילים לועזיות | Tagged , , , | Leave a comment

למה חייבים להיעזר בעורך לשון לפני הגשת תזה או דוקטורט לשיפוט?

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

יש מיליון סיבות להיעזר בעורך לשון לפני הגשת תזה או דוקטורט לשיפוט, בפוסט השבוע מצוינות 14 מהן, וסביר מאוד שעל חלקן הגדול כלל לא חשבת. לחץ להמשך קריאה

Posted in בחירת עורך לשוני, דוקטורט, עורך לשון | Tagged , , , , | Leave a comment

כללי הכתיב המלא החדשים: תוכנית, לעיתים, ריאלי

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

ב-2017 עשתה האקדמיה ללשון העברית כמה שינויים בכללי הכתיב המלא. בפוסט השבוע צוינו השינויים הבולטים בלוויית דוגמאות רבות מטקסטים אקדמיים. לחץ להמשך קריאה

Posted in הגהה, כללי, כתיבה תקנית בעברית | Tagged , , | Leave a comment

צומת, סכין, מותניים: זכר או נקבה?

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

בעברית יש שמות שסטודנטים רבים מתלבטים במינם הדקדוקי (זכר/נקבה). בפוסט זה אציין כמה מהשמות ואדגים את השימוש בהם בתוך משפט. לחץ להמשך קריאה

Posted in טיפים בלשון, טעויות לשון נפוצות, כללי | Tagged , , , , | 1 Comment

מילים דומות: החליק לעומת התחלק

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

החליק משמעות 1#: גלש. באנגלית: to skid דוגמה: הגולש מחליק במורד מדרון תלול בסלאלום – תנועה מתפתלת – ולא בקו ישר.   משמעות 2#: מעד רגליו על משהו חלק ונפל. באנגלית: to slip דוגמה: קשישים רבים סובלים מאיבוד שיווי משקל … לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, טעויות לשון נפוצות, מילים ומשמעותן | Tagged , , , | 2 Comments

5 כללים לאסטרטגיית הגהה יעילה ומלאה לעבודה האקדמית שלך

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

הגהה היא השלב האחרון בתהליך העריכה של העבודה האקדמית. היא צריכה להיעשות באופן יסודי ושיטתי, אחרת קל מאוד לפספס את הטעויות שעשיתם בטקסט. להלן 5 כללים לאסטרטגיית הגהה יעילה ומלאה לעבודה האקדמית שלכם: 1# נוקטים גישה מובנית – במהלך ההגהה … לחץ להמשך קריאה

Posted in הגהה, טיפים בלשון, טעויות לשון נפוצות, כללי | Tagged , , , , | Leave a comment