במידה ו… עשית את הטעות הזאת בעבודה האקדמית שלך?

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

סטודנטים רבים עושים טעות כפולה בעבודה האקדמית שלהם כשהם משתמשים בביטוי במידה ו-. במאמר זה אסביר את הטעות ואתקן אותה בלוויית דוגמאות רבות מטקסטים אקדמיים. לחץ להמשך קריאה

Posted in טעויות לשון נפוצות, כתיבה תקנית בעברית, עבודה אקדמית | Tagged , , , , | Leave a comment

איך נכון לכתוב בעבודה האקדמית: החל מ־ או החל ב־?

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

איך נכון לכתוב בעבודה האקדמית: החל מ־ או החל ב־? ומה בעניין מה שביניהם: הַמשך, עבוֹר או דרך? לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, כתיבה תקנית בעברית, מילים דומות | Tagged , , , , | Leave a comment

התעלומה הקשה נפתרה, ברוך שפטרנו!

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

מה ההבדל בין המילה ייפטר למילה ייפתר? ממה נובע הבלבול ביניהן? מתי משתמשים בכל אחת מהן בטקסטים אקדמיים? ממש על כך בפוסט השבוע. לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, טעויות לשון נפוצות, טקסט אקדמי | Tagged , , , , | Leave a comment

עשוי לעומת עלול בטקסט האקדמי

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

האם תמיד משתמשים במילה 'עלול' לציון משהו שלילי ובמילה 'עשוי' למשהו חיובי? איך משתמשים בהם בטקסט האקדמי? היכנסו למאמר וגלו. לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, טעויות לשון נפוצות, עריכה לשונית | Tagged , , , , | Leave a comment

שימושיו של סימן הפיסוק נקודה ופסיק (;) בטקסט האקדמי

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

אחד מסימני הפיסוק בעברית הוא נקודה ופסיק (;). מה משמעות הסימן ואיך משתמשים בו בטקסט האקדמי? קראו על כך בפוסט של השבוע. לחץ להמשך קריאה

Posted in טקסט אקדמי, כללי הפיסוק, סגנון הכתיבה האקדמית | Tagged , , , , | 2 Comments

מה ההבדל בין מראה מקום להערת שוליים בעבודה האקדמית?

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

מהו ההבדל בין מראה מקום להערת שוליים בעבודה האקדמית, איך כותבים אותם והיכן הם ממוקמים בטקסט? לחץ להמשך קריאה

Posted in גנבה ספרותית (פלגיאט), טקסט אקדמי, עמידה בדרישות האקדמיות | Tagged , , , , | Leave a comment

חלופות עבריות למונחים לועזיים: תחום הממשל, המִנהל והדיפלומטיה

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

במאמר אביא כמה חלופות עבריות למונחים לועזיים, שעליהן החליטה האקדמיה ללשון העברית, בלוויית דוגמאות מטקסטים אקדמיים. הפעם החלופות מתחום הממשל, המנהל והדיפלומטיה. לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, טקסט אקדמי, כללי כתיבה אקדמית: מדריך כתיבה אקדמית - כל מה שרציתם לדעת | Tagged , , , , | Leave a comment

סדר המילים הנכון במשפט

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

מהו סדר המילים הנכון בעברית? האם הנושא תמיד מקדים את הנשוא? מה באשר למושא ולתיאורים? בפוסט כמה כללים בסיסיים מלווים בדוגמאות רבות מטקסטים אקדמיים. לחץ להמשך קריאה

Posted in כללי | Tagged , , , , | Leave a comment

מילים דומות: ניסוי לעומת ניסיון

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

מה משמעות המילה ניסוי לעומת ניסיון ודוגמאות רבות מטקסטים אקדמיים. לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, טיפים בלשון: כך תכתבו עבודה אקדמית בשפה גבוהה, מילים דומות | Tagged , , | Leave a comment

מילים דומות בעברית: מקצת לעומת קצת

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

מה משמעות המילה "מקצת" לעומת "קצת" ודוגמאות רבות מטקסטים אקדמיים. לחץ להמשך קריאה

Posted in אוצר מילים, טיפים בלשון: כך תכתבו עבודה אקדמית בשפה גבוהה, כללי כתיבה אקדמית: מדריך כתיבה אקדמית - כל מה שרציתם לדעת | Tagged , , , | Leave a comment