מילות קישור להבעת קשר של הדגמה

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר-אמיר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

טקסט אקדמי חייב להיות קוהרנטי, כלומר חייב להיות קשר ברור והגיוני בין חלקיו. כדי להגיע לכך המילים, המשפטים והפסקות צריכים להיות קשורים זה לזה, ואחת הדרכים לעשות זאת היא להשתמש במילות קישור.

מילות הקישור מסייעות לכותב העבודה להעביר את המסר והרעיונות שלו בצורה ברורה, ולקורא העבודה הן מאפשרות להתמצא בטקסט ולהבינו. בלא הקישוריות הזאת חלקי הטקסט מנותקים זה מזה.

בעברית יש כמה קבוצות של מילות קישור בעלות משמעות ותפקיד שונה. בכל קבוצה יש כמה מילות קישור ואפשר להחליף ביניהן לצורך הגיוון והדיוק.

בפוסטים הקודמים הצגתי את הקבוצה הראשונה והשנייה של מילות הקישור (קשר של סיבה ושל הוספה) ואת אופן השימוש בהן בעזרת דוגמאות מטקסטים אקדמיים.

אם לא הספקתם לקרוא, הנה הם: קשר של סיבה, קשר של הוספה.

 

בפוסט היום אציג את הקבוצה השלישית:

קבוצה 3: מילות קישור להבעת קשר של הדגמה

רשימת מילות קישור

למשל, כגון, לדוגמה, כדוגמת, כמו.

דוגמאות

• מהנדסים ומדענים בטכניון מגבירים את שיתוף הפעולה ביניהם כדי להרחיב ולהעמיק את המחקר והפיתוח בתחום המוח. דוגמה לכך היא גיבוש של קבוצת חוקרים מפקולטות רבות ומגוונות בטכניון, בהובלתה של פרופ’ ג’קי שילר.

• גם גופים ציבוריים כמו ביטוח לאומי והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ועמותות שונות כמו המועצה לשלום הילד, מרכז מיטל, אליפלט וויצו, אוספים מידע על ילדים ונוער בסיכון.

• נמצא אחוז גבוה של שאריות חומרי הדברה ב-86% מהבדיקות של עלים ירוקים כגון שמיר, כרפס עלים, סלק עלים ופטרוזיליה.

• נהג יכול להיות בעל כמה הגבלות. לדוגמה הרכבת משקפיים או עדשות מגע בזמן הנהיגה, נהיגה ברכב שיש בו סידורים מיוחדים לנכים והגבלות מתוקף תקנות החלות על "נהג חדש".

This entry was posted in כתיבה אקדמית, קישור בין משפטים, שיטות לקישור בין משפטים and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *