5 כללים לאסטרטגיית הגהה יעילה ומלאה לעבודה האקדמית שלך

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

הגהה היא השלב האחרון בתהליך העריכה של העבודה האקדמית. היא צריכה להיעשות באופן יסודי ושיטתי, אחרת קל מאוד לפספס את הטעויות שעשיתם בטקסט.

להלן 5 כללים לאסטרטגיית הגהה יעילה ומלאה לעבודה האקדמית שלכם:

1# נוקטים גישה מובנית – במהלך ההגהה בדקו בכל פעם נושא אחד, ואל תנסו לזהות את כל סוגי השגיאות בבת אחת.

2# עושים הגהה מותאמת – הסתכלו בטקסטים קודמים שכתבתם וערכתם בעצמכם או בעזרת אדם אחר, והכינו רשימה של הטעויות האופייניות לכם בכתיבה. לאחר מכן השתמשו ברשימה כבסיס לאסטרטגיית ההגהה שלכם.

3# הנה דוגמאות לטעויות נפוצות שיש להגיה:

• קיצורים פגומים.
• כפילות של מילים.
• שגיאות כתיב.
• אופן כתיבה לא עקבי של אותה מילה.
• רווחים מיותרים בין מילים.
• גרשיים שאינם במקומם או חסרים.
• חילופים שגויים בזמן דקדוקי (עבר, עתיד, הווה).
• בלבול ואי-התאמה בין יחיד לרבים, זכר לנקבה.
• הפניות לא מדויקות לעמודים.
• השארת הפניה ביבליוגרפית ברשימת המקורות אחרי שהוסרה מגוף הטקסט.

4# בודקים בקפדנות את המקורות – את אופן כתיבת ההפניות הביבליוגרפיות בגוף העבודה וברשימת המקורות. הן חייבות להיכתב לפי שיטה אחת, חייבות להיות מותאמות, מדויקות ועקביות.

5# עושים בדיקה סופית של טבלאות – וגם איורים, דיאגרמות, מספרי העמודים, תוכן העניינים ונספחים ובודקים את כל ההפניות לכל אלה בגוף הטקסט.

לטיפים נוספים להגהה ועריכה היכנסו לכאן

מעוניין להיעזר בעורך לשון לעריכת העבודה האקדמית שלך? לחץ כאן וקבל מיד דוגמת עריכה חינם ללא כל התחייבות.

This entry was posted in הגהה, טיפים בלשון, טעויות לשון נפוצות, כללי and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *