מילות הקישור לציון מעבר לנושא אחר

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר-אמיר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

והפעם בסדרת המאמרים על מילות הקישור אביא את מילות הקישור לציון מעבר לנושא אחר.

המילים נכתבות לפני אמירה הקשורה קשר ישיר או עקיף לנושא המרכזי הנידון.

רשימת מילות קישור

כאמור, כידוע, בהקשר זה, דרך אגב, כנזכר לעיל, בקשר לכך, במסגרת זו.

דוגמאות

  • לכך מצטרפות העדויות על היישום הלקוי של החלטה 1325, המשקפות את הפער בין הרטוריקה החגיגית המאפיינת אותה לבין מצבן הממשי של נשים באזורי לחימה – כאמור, נשים באזורי לחימה סובלות מסוגים שונים של אלימות, מדיכוי, מהשתקה ומהיעדר נגישות למשאבים בסיסיים.
  • החברה להגנת הטבע (החלה"ט), ובראשה נוער מחוגי הסיור של מבשרת ציון, מובילה מאבק ששותפים לו תושבים ממבשרת ציון ומהציבור הרחב מכל הארץ, אשר נרתמו להיאבק למען שימור הנחל. במסגרת זו התקיים זו השנה השנייה הפנינג תרבות ירוקה להצלת נחל חלילים מפיתוח נדל"ני דורסני.
  • המלחמה בדאע"ש היוותה רקע לעימות זוטא בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית. דונלד טראמפ הרפובליקני הציג את המאבק בדאע"ש כיעד המרכזי המצדיק, בראייתו, את ההתעלמות האמריקאית מהתנהלותם של רוסיה והמשטר הסורי נגד האוכלוסייה הסורית שמסרבת לקבל את מרותו של משטר אסד, בעודם משתמשים במלחמה בדאע"ש ככיסוי לתקיפות הפוגעות באזרחים. בהקשר זה של המאבק נגד דאע"ש עולה אם כן השאלה של אתחול מחדש של היחסים עם רוסיה.
  • כאמור, משרד החינוך טוען שמורי הקבלן אינם מורים אלא מדריכים, ואין הם מועסקים בהוראת שעות ליבה וכדומה, ועל כן אחריותו כלפיהם ממילא מופחתת. טיעון זה לא זו בלבד שהוכח שאיננו נכון עובדתית, הוא אף מלמד על תפיסה בעייתית באשר לשאלה מיהו מורה ועל סמך מה יש לקבוע את מעמדו הפרופסיונלי.
  • בזכות הגישה לערכאות נכללים זכותו של הפרט שעניינו יידון בפני שופט עצמאי ובלתי תלוי וזכותם של המתדיינים שההליך השיפוטי יתנהל על פי סדרי דין ידועים מראש הכובלים את הצדדים ואת השופט למסגרת של כללים שנועדו להבטיח הליך הוגן, שוויון בין הצדדים, ודאות ההליך ומניעת שרירות. כידוע, סדרי הדין אינם משקפים אך ורק הסדר פרוצדורלי, אלא הם משקפים שיקוף מהותי את האיזון הראוי בין הצורך ביעילות ובין תכלית עשיית הצדק.
  • המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) מייחסת חשיבות רבה ביותר לקידומה ושיפורה של איכות ההוראה במוסדות להשכלה גבוהה. במסגרת זו, גובש לאחרונה מודל ייחודי וחדשני המתבסס בין היתר על דוח ועדת מומחים שהוקמה לבחינת הנושא, ועל הממצאים שהתקבלו בסקר נרחב שהועבר למוסדות ובחן את המצב הקיים אצלם בתחום איכות ההוראה ושיפורה.

 

This entry was posted in המשפט בטקסט האקדמי, סגנון הכתיבה האקדמית, קישור בין משפטים and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to מילות הקישור לציון מעבר לנושא אחר

  1. יצחק says:

    בס"ד
    רוב תודות גב' דפנה על כל החומר המסייע
    בכתיבת מאמרים ואף בביטוי המילולי.
    ישר כח גדול
    בברכה
    יצחק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *