איך שומרים על עקביות ושיטתיות בעבודה האקדמית שלכם?

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

עבודה אקדמית כתזה ודוקטורט היא טקסט ארוך, שנכתב לאורך כמה חודשים ואף כמה שנים, ולכן כמעט בלתי נמנע לעשות טעויות של חוסר עקביות ושיטתיות בטקסט.

חוסר עקביות ושיטתיות יפגעו בקריאות, בהבנה ובנראות של הטקסט, וברור שציון העבודה ייקבע בהתאם.

להלן 8 נקודות חשובות שיש לבדוק בנושא העקביות בעבודה האקדמית שלכם:

1# כתיבה עקבית ואחידה של מונחים ומושגים, שמות של מקומות, אנשים וכדומה.

2# שימוש עקבי בכתיבה בגוף שלישי (הוא, היא…) ולא בגוף ראשון (אני, אנחנו), אלא במקומות מסוימים שבהם החלטתם להשתמש בכל זאת בגוף ראשון.

3# שימוש עקבי בזמן דקדוקי אחד (עבר / עתיד) בכל פסקה ופרק, אלא אם כן יש סיבה לשינוי.

4# איזון סביר (אך לא בהכרח שווה) באורך המשפטים, הפסקאות והפרקים.

5# עקביות בשימוש בשיטה אחת בכתיבת ההפניות הביבליוגרפיות ורשימת המקורות. לא משלבים 2 שיטות ציטוט או יותר בעבודה אחת.

6# שימוש עקבי בכותרות ובתת-כותרות ועיצוב עקבי שלהן.

7# עקביות במתן שמות לנספחים, טבלאות, איורים, תמונות ופריטים אחרים ומספור שלהם.

8# שימוש עקבי בשיטה שבחרתם לכתיבת רשימות (באמצעות תבליטים או מספור).

 

רוצה לקבל טיפים נוספים לכתיבה נכונה של הטקסט האקדמי שלך?

היכנס לכאן וקבל אוסף עשיר של טיפים לשוניים לכתיבה נכונה, שימנעו הורדת נקודות חשובות בהערכת עבודתך

This entry was posted in דוקטורט, כתיבה אקדמית, עריכה אקדמית and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *