איך לוכדים את הרעיונות לכתיבה שצצים ברגע הכי לא מתאים

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר-אמיר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

כשאנחנו משרים את עצמנו בחומרי המחקר וחושבים עליהם באופן יום-יומי לאורך היום כולו, הרעיונות צצים.

אבל… הם לא תמיד צצים כשאנו יושבים, לפי התכנון, ליד שולחן הכתיבה או המחשב שלנו.

לעתים הרעיון יצוץ ברגע הכי לא מתאים מבחינתנו: מחוץ לבית, במהלך נסיעה ואפילו במקלחת.

להלן 2 טיפים ללכידת הרעיונות הללו:

1# תופסים את רגעי ההארה

בוחרים שאלה, נקודה, בעיה, משהו קטן, וחושבים עליו בכל דקה של זמן. נסיעה, הדחת כלים או אפילו במקלחת. ברגע ההארה "רצים" למחשב ומקלידים בלי לעסוק בניסוחים.

2# מחברת הרעיונות

שמים בתיק מחברת ומסתובבים עמו לכל מקום. בכל פעם שצץ רעיון רלוונטי, כותבים אותו מהר בכמה מילים במחברת.

 

אלה 2 טיפים משלל הטיפים הכתובים במדריך "8 המפתחות לשמירה על משמעת הכתיבה של העבודה האקדמית שלך" שכתבתי לאחרונה.

לקריאת שאר הטיפים תוכלו להוריד חינם את המדריך המלא מכאן

בהצלחה!

This entry was posted in כללי, כללי כתיבה אקדמית: מדריך כתיבה אקדמית - חוקי כתיבה אקדמית, עבודה אקדמית and tagged , , . Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *