הדרך הקלה, המהירה והבטוחה ביותר להגשת טקסט אקדמי איכותי ומושלם!

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

במידה ו… עשית את הטעות הזאת בעבודה האקדמית שלך?

סטודנטים רבים עושים טעות כפולה בעבודה האקדמית שלהם כשהם משתמשים בביטוי במידה ו-:

טעות 1#: הם משתמשים בווי"ו החיבור במקום בשי"ן הזיקה. השימוש בביטוי במידה ו- אינו תקני כלל בעברית. יש להשתמש אך ורק בביטוי במידה ש-.

טעות 2#: הם משתמשים בביטוי כדי להביע תנאי. הביטוי במידה ש- מתאים למשפט שבו מציינים מידה של דבר; הוא אינו מתאים למשפט תנאי. כאשר שני חלקי המשפט תלויים זה במידתו (או בהיקפו) של זה, הביטוי במידה ש- יתאים, וכאשר רוצים להביע תנאי, יש להשתמש במילה "אם" או במילות התנאי האחרות.

אסכם:

אם = כאשר, כש-, בתנאי ש-

במידה ש- = באותה מידה, כפי ש-


הנה דוגמה לשימוש נכון בביטוי במידה ש-:
במידה שיעצם צה"ל, יגדל הביטחון בישראל. (המידה/ההיקף של הביטחון בארץ תלוי/ה במידת/היקף ההתעצמות של צה"ל)


הנה דוגמאות לשימוש מוטעה בביטוי במידה ש- כמילת תנאי, וגרסה נכונה שלהן:
1. שימוש מוטעה: במידה שתאושר בקשתך, תוכל לצאת לחופשה בשנה הבאה.
שימוש נכון: אם תאושר בקשתך, תוכל לצאת לחופשה בשנה הבאה.
2. שימוש מוטעה: במידה והסטודנט יעלה רעיון מקורי, הוא יוכל לרשום אותו כפטנט.
שימוש נכון: אם הסטודנט יעלה רעיון מקורי, הוא יוכל לרשום אותו כפטנט.

ולבסוף, הנה כמה דוגמאות מטקסטים אקדמיים מגוונים:
1. שימוש מוטעה: במידה שאין תועלת בתרופה המוצעת, הרי שלשווא נחשפו מאות ואלפי חולים לטיפול הניסיוני.
שימוש נכון: אם אין תועלת בתרופה המוצעת, הרי שלשווא נחשפו מאות ואלפי חולים לטיפול הניסיוני.

2. שימוש מוטעה: תגלית מדעית נחשבת מבוססת היטב במידה וחוקרים נוספים על אלה שגילו אותה, יכולים לחזור ולגלותה, במעבדה אחרת, באוכלוסייה אחרת, בבית חולים אחר, ואולי אפילו בשיטה קצת אחרת.
שימוש נכון: תגלית מדעית נחשבת מבוססת היטב אם חוקרים נוספים על אלה שגילו אותה, יכולים לחזור ולגלותה, במעבדה אחרת, באוכלוסייה אחרת, בבית חולים אחר, ואולי אפילו בשיטה קצת אחרת.

3. שימוש מוטעה: במידה ויהיה איום פוליטי על העצמאות המדעית, חובת המדענים לפעול כדי להשיב את האיזון בין הסמכות המדעית לבין זו הפוליטית.
שימוש נכון: אם יהיה איום פוליטי על העצמאות המדעית, חובת המדענים לפעול כדי להשיב את האיזון בין הסמכות המדעית לבין זו הפוליטית.

4. שימוש מוטעה: קיומו של כוח יוניפי"ל בשטח, על כל ליקוייו, יכול לקדם מציאות משופרת מול לבנון במידה וגורמים ישראליים יאמצו גישה דיפלומטית ריאליסטית הממצה את יתרונות הכוח הרב-לאומי.
שימוש נכון: קיומו של כוח יוניפי"ל בשטח, על כל ליקוייו, יכול לקדם מציאות משופרת מול לבנון אם גורמים ישראליים יאמצו גישה דיפלומטית ריאליסטית הממצה את יתרונות הכוח הרב-לאומי.

5. שימוש מוטעה: במידה ותיפתח מלחמה כוללת שתסכן את מדינת ישראל, בדומה למלחמת יום הכיפורים, יופעלו פקודות שנכתבו, תואמו, הוגדרו מראש וסוכמו בין צבא ארצות הברית לצבא ההגנה לישראל.
שימוש נכון: אם תיפתח מלחמה כוללת שתסכן את מדינת ישראל, בדומה למלחמת יום הכיפורים, יופעלו פקודות שנכתבו, תואמו, הוגדרו מראש וסוכמו בין צבא ארצות הברית לצבא ההגנה לישראל.

רוצה לקבל טיפים נוספים לכתיבה נכונה של הטקסט האקדמי שלך?

היכנס לכאן וקבל אוסף עשיר של טיפים לשוניים לכתיבה נכונה, שימנעו הורדת נקודות חשובות בהערכת עבודתך

1 מחשבה על “במידה ו… עשית את הטעות הזאת בעבודה האקדמית שלך?”

  1. תודה רבה, דפנה , כרגיל את מדויקת וברורה.
    האם מילות השעבוד כאשר / כש- אינן בקשר לוגי של זמן? התפלאתי לקרוא שהן משמשות כתחליף למילת תנאי.
    בברכה ובהערכה , עדי פלג

סגור לתגובות

עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית located at אדם - גבע בנימין , ישראל, ישראל . Reviewed by 95 customers rated: 5 / 5