הדרך הקלה, המהירה והבטוחה ביותר להגשת טקסט אקדמי איכותי ומושלם!

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר-אמיר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

השימוש המוטעה בפועל לבצע

משמעות המילה "לבצע" היא לעשות את אחרון כל המעשים. משמעותה חיתוך, מעשה שאין אחריו כלום, כגון חרץ, חתך, גזר, פסק.

זאת כמו משמעות המילה לבצוע: האב בצע (חתך, פרס) את החלה וחילק לכל הסועדים.

לעומת זאת בעברית יש אוצר של מילים שמשמעותן הוצאה אל הפועל: הגשים, מילא, קיים, פעל, חולל, הביא לעולם, השלים, גמר, עשה, ערך ועוד.

בעבודה האקדמית חשוב להשתמש במילה המדויקת להעברת המשמעות שאליה אתם מתכוונים. לכן אם אינכם מתכוונים לדבר סופי, לפעולה סופית, שאין אחריה כלום, חפשו את התחליף המתאים ביותר לכוונתכם.

דוגמאות לשימוש מוצדק:

ההריסה בוצעה בשבוע שעבר. (מדובר בפעולת חיתוך, שאין אחריה דבר)

 

דוגמאות נפוצות לשימוש בלתי מוצדק:

במקום: עמד לרשותנו כלי מצוין, שאִפשר לנו לבצע מחקר אמין ומדויק. (המחקר איננו השלב האחרון והסופי, שאין אחריו דבר)

עדיף לכתוב: עמד לרשותנו כלי מצוין, שאִפשר לנו לעשות מחקר אמין ומדויק. (הפועל "עשה" הוא ממילות היסוד בעברית)

 

במקום: 2 חברות התעופה יבצעו הטסת חבילות מזון בלי תמורה. (שימוש מסורבל, ניפוח מיותר של המשפט)

עדיף לכתוב: 2 חברות התעופה יטיסו חבילות מזון בלי תמורה. (פתרון פשוט, תמציתי וברור)

 

במקום: מערכות חילוף חומרים (מטבוליות) כגורם המגביל את היכולת לבצע פעילות גופנית.

עדיף לכתוב: מערכות חילוף חומרים (מטבוליות) כגורם המגביל את היכולת לעשות פעילות גופנית.

 

במקום: הנביא ביצע תפנית באוריינטציה הפולחנית שלו.

עדיף לכתוב: הנביא חולל תפנית באוריינטציה הפולחנית שלו.

 

במקום: בשל האסון שהתרגש על משפחתו, הספיק לכתוב רק את החלק הראשון של ספרו, את יתר החלקים ביצע כמה שנים לאחר מכן.

עדיף לכתוב: בשל האסון שהתרגש על משפחתו, הספיק לכתוב רק את החלק הראשון של ספרו, את יתר החלקים השלים כמה שנים לאחר מכן.

עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית located at אדם - גבע בנימין , ישראל, ישראל . Reviewed by 95 customers rated: 5 / 5