7 כללים בכתיבת פסקאות בעבודה האקדמית

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר-אמיר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

1# יש לדאוג לסדר לוגי ברור של הפסקאות. למשל, פסקת הדוגמה תבוא בדרך כלל אחרי פסקת ההסבר/הטיעון.

2# הצגת דברי מחבר אחר תבוא לפני התגובה לטיעוניו. למשל: טענת הכותב היא ש… הוא מבסס את דבריו באמצעות… דעתי בעניין זה שונה…

3# יש לשים מילות קישור בתחילת הפסקאות, הן מסייעות להבנת המבנה הלוגי של הטקסט. מילות קישור לדוגמה: ראשית… שנית… לעומת זאת, בהשוואה ל… מעבר לכך… במילים אחרות… לדוגמה… לסיכום…

4# פסקה מביעה טיעון או רעיון אחד, שממשיך את הנושא שהוצג בפסקה הקודמת, ומוביל לנושא שיוצג בפסקה הבאה.

5# מצד אחד יש להקפיד לא לכלול כמה טיעונים ורעיונות באותה פסקה. מצד אחר, אין לפצל את הטקסט לחלקי פסקאות.

6# בפסקה אחת צריכות להיות כמה שורות. לעולם לא תכיל פסקה משפט אחד.

7# המשפט הראשון בפסקה מציג את הרעיון העיקרי. יש לכתוב אותו באופן ברור, פשוט ולוגי. לאחר מכן יש לפתח ולהסביר את הרעיון תוך שימוש בדוגמה, הקבלה, הגדרה, השוואה והנגדה, ניתוח סיבתי וכדומה.

רוצה לקבל טיפים נוספים לכתיבה נכונה של הטקסט האקדמי שלך?

היכנס לכאן וקבל אוסף עשיר של טיפים לשוניים לכתיבה נכונה, שימנעו הורדת נקודות חשובות בהערכת עבודתך

This entry was posted in כללי, מבנה הטקסט האקדמי, עבודה אקדמית and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *