סדרת המאמרים: איך לשמור על רמת ריכוז ואפקטיביות מקסימלית בשיעורי הזום האוניברסיטאיים (חלק 2)

טיפים בלמידה אקדמית l דפנה גלייזר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

הגענו לחלק השני בסדרת המאמרים ובה דרכים אפקטיביות מעולות לשמירה על ריכוז במהלך שיעור הזום האוניברסיטאי שלכם, שיבטיחו שתפיקו את המקסימום מכל שיעור ושיעור.

והפעם:

הפעולות שעושים בכל בוקר לפני תחילת יום הלימודים בזום

אני ממש, אבל ממש!! מבינה אתכם: זה באמת מאוד מפתה להתעורר בבוקר 5 דקות לפני שיעור הזום הראשון ולהשתתף בו בסבבה מהמיטה לבושים עוד בפיג'מה, אבל בדרך כלל זו דרך מצוינת לאבד את הריכוז ולחזור לישון ברגע שהמרצה מתחיל לדבר.

לכן אף על פי שבימים אלו אתם לא צריכים לצאת מהבית כדי ללמוד במכללה או באוניברסיטה, כדי לשמור על ריכוז ואפקטיביות מקסימלית בלמידה מומלץ לשמור על שגרה דומה ככל האפשר לשגרה שהייתה לכם לפני הלימוד בזום.

מה זה אומר?

פשוט התחילו את היום שלכם כרגיל: קמים מוקדם ועושים את כל פעולות הבוקר הרגילות לקראת ההליכה/נסיעה למוסד האקדמי שלכם, אם זה אומר צחצוח שיניים, מקלחת, ריצת בוקר, כוס קפה, ארוחת בוקר.

ומה אחר כך? עושים עוד כמה פעולות חשובות:

מתלבשים כאילו אתם מתכוונים לצאת מהבית למוסד האקדמי שלכם, אל תישארו בפיג'מה!
• מכינים נשנושים קלים (ובריאים) לאכילה בין השיעורים (ולא תוך כדי). זאת כדי שהבטן לא תקרקר מוקדם מידי, לפני סוף יום הלימודים, ותפריע לכם להתרכז.
• מכינים את ציוד הלימוד.
• יושבים ליד שולחן העבודה, כאילו אתם באמת בכיתה, ולא שוכבים על המיטה!
לומדים בריכוז והנאה.

זהו, אם תקפידו על שגרה כזאת בכל בוקר, תשמרו על רמה גבוהה של אנרגיה וריכוז לאורך כל יום הלימודים.

המאמר הבא הוא המאמר החשוב ביותר – אתן לכם טיפים מעולים לשמירה על ריכוז ואפקטיביות במהלך שיעור הזום – האתגר הקשה ביותר!

אז ניפגש בשבוע הבא.

****** אם פספסתם את החלק הראשון בסדרה, הנה הוא כאן.

This entry was posted in יעד אקדמי, כללי, לימודי דוקטורט and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *