הדרך הקלה, המהירה והבטוחה ביותר להגשת טקסט אקדמי איכותי ומושלם!

טיפים לשוניים לשדרוג הטקסט האקדמי l דפנה גלייזר-אמיר l עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית

איך כותבים מספרים בעבודה אקדמית?

מטבע הדברים עבודות אקדמיות משלבות בתוכנן נתונים מספריים רבים. המספרים יכולים להיכתב בספרות או במילים או בשילוב של שניהן.

הנה כמה כללים בכתיבת מספרים (לפי APA):

כיוון כתיבת מספרים
כידוע, בעברית כותבים מימין לשמאל. על כן כאשר משלבים מספרים בטקסט עברי, יש להקפיד על הכיוון הנכון של הכתיבה.
למשל:
יש לכתוב: עמ' 40-32   ולא: עמ' 32-40.
המלחמה נערכה בשנים 1945-1939   ולא: בשנים 1939-1945.

מספרים המסומנים בִסְפרות
1. מספרים מ-10 ומעלה.

2. מספרים המבטאים זמן.
למשל: בשעה 12:00, 25 דקות, 3 חודשים, ילדה בת 7, שנות ה-30 ("אחד" או "אחת" יירשמו במילה)

3. מספרים המציינים תאריכים. (אפשר להיעזר בנקודה, בלוכסן ובמילים).
למשל: 31.10.95; 18 באוקטובר 1970; 18/10/1970; 1992-1990.

4. מספרים קטנים מ-10, שמושווים למספרים מ-10 ומעלה.
למשל: ילד בן 3 לעומת נער בן 18

5. מספרים המקדימים יחידת מידה, כגון מרחק, משקל, גובה.
למשל: 4 ס"מ, 12 מ"ג, 55 ק"מ

6. מספרים המייצגים תפקודים סטטיסטיים או מתמטיים.
למשל: 5%, הוכפל ב-3, 33% מהתוצר הגולמי, יותר מ-7% מהאוכלוסייה, ביחס של 8:1

7. מספרי נבדקים, סכומים, דרגות בסולם.
למשל: 6 נבדקים, 4 מרואיינים, נמכר ב-2 ₪, ציון 4 בסולם של 9 דרגות

8. מספרים בסדרה, בפרק בספר, חלק בטבלה.
למשל: ניסוי 8, לוח 2, איור 1, נספח 9, שורה 4, פרק 5, עמ' 76

9. כל אחד מהמספרים ברשימה של ארבעה מספרים או יותר.
למשל: סעיפים 2, 4, 5 ו-9

מספרים המסומנים במילים
1. מספרים מתחת ל-10, שאינם מציינים מידות מדויקות, ושאינם עומדים בהשוואה למספרים שמעל 10.
למשל: האיש האחד ש… שני המונחים הללו… שלושה תנאים…

2. המספרים 0, 1 בהופיעם כל אחד לחוד, ייכתבו במילים "אפס", "אחד".
למשל: לפי גרסה אחת…

3. כל מספר הפותח משפט, כותרת וכדומה.
למשל: ארבעים ושמונה אחוזים מכלל האוכלוסייה…

4. שברים בתוך הטקסט.
למשל: שני שלישים מן המרואיינים; חמישית מן האוכלוסייה.

5. מושגים מקובלים וידועים.
למשל: תשעה באב, הארבעה ביולי, אחד באפריל, עשרת הדיברות.

ספרות ומילים המסומנים יחד
משתמשים בספרות ובמילים כדי להביע כמות משוערת גדולה.
למשל: 6 מיליונים אנשים; תקציב של 3.7 מיליארד דולר.

מעוניין לקבל טיפים נוספים?

היכנס לכאן וקבל גישה מיידית ובחינם לספר האלקטרוני שכתבתי ובו טיפים נוספים וכלים לשדרוג הטקסט האקדמי.

20 מחשבות על “איך כותבים מספרים בעבודה אקדמית?”

  1. "הארבעה ביולי, אחד באפריל..": למה *ה*ארבעה ביולי? ומה עם אחידות?

  2. מה קורה לגבי כתובות למשל?
    כשהמספריים זוגיים כמו : 2, 4, 6 וכו'
    האם אני כותבת רחוב ביאליק מס' 6-2
    או שאני צריכה להפריד אותם ל- רחוב ביאליק מס' 6,4,2 כי סידרה המספרים לא רציפה?

    תודה מראש (O:

  3. איך נכון לכתוב זמן בסיפור?
    מהשעה שתיים בצהריים ועד תשע בערב עבדנו ובשעה תשע כולם נפגשו ברחבת העירייה?
    מהשעה 14:00 בצהריים ועד 21:00 בערב עבדנו ובשעה 21:00 כולם נפגשו ברחבת העירייה?
    משום מה שניהם לא נראים לי נכון….

  4. אני עורך טקסט עבור ממשק משתמש של אפליקציה למכשירים ניידים, וקיצור מילים חיוני למדי כדי לא לסרבל את הקריאה והשימוש. בהצגת מידע למשתמש, כיצד נכון לכתוב ביטויים מתמטיים עם מילים, כדוגמת "[מס' ה-]שלבים קטן מ-5"?
    האם זה "לחיצות לחיצות" (ככיוון הקריאה של ביטויים מתמטיים)?

  5. עכשיו אני רואה שהתגובות כאן לא מאפשרות הוספת סימני "גדול מ" או "קטן מ".
    השאלה שלי הייתה מה בא בצד ימין ומה בשמאל כשמציגים בצורת משוואה עם הסימן המתמטי של "קטן מ" – המספר 5 או המילה "שלבים".

  6. יוני שלום,
    כפי שכתבת זה בסדר גמור.
    מספר (עדיף בלי לקצר, אלא אם כן המילה מופיעה פעמים רבות בטקסט המתמטי) השלבים קטן מ-5 ולא: מספר השלבים < 5 דפנה.

  7. דנה פיקובסקי

    שלום
    כאשר אני רוצה לכתוב בגוף עבודה לפי כללי APA ילדים בגלאי 3-5 שנים, זו הכתיבה הנכונה או מאחר והמספרים קטנים מעשר עלי לכתוב גלאים שלוש עד חמש שנים?

  8. שלום דפנה
    השלאה שלי נוגעת למספרים מונים הכתובים כחלק מצירוף סמיכות דוגמת "שני הילדים", האם ניכתן לכותבם גם "2 הילדים"?

  9. שלום רב,
    כיצד היית כותבת את המבע הבא:
    5 מ-17 הילדות
    חמש משבע-עשרה ה…
    5 משבע-עשרה ה…
    חמש מ-17 ה…
    תודה רבה!

  10. אריה שלום,
    הדרך ראשונה נהוגה בספרות העיון ובעבודות אקדמיות, ואילו הדרך השנייה נהוגה בפרוזה.
    הדרכים השלישית והרביעית אינן מומלצות – או שרושמים במספרים או במילים, לא משלבים את שתי הדרכים באותו משפט.

  11. האם בעבודת תזה אפשר לכתוב סעיפים בספרות?
    כלומר במקום: לסיפור שלושה חלקים: אחד- מבוא. שני – גוף הסיפור. שלישי- הסוף
    האם אפשר לכתוב: 1. מבוא. 2. גוף. 3. סוף.
    תודה

  12. האם כאשר אני כותבת בעבודה על מלך נגיד הנרי ה- 6 , האם אני צירכה לכתוב הנרי השישי?

סגור לתגובות

עלי דפנה - עריכה לשונית ייעודית אקדמית located at אדם - גבע בנימין , ישראל, ישראל . Reviewed by 95 customers rated: 5 / 5